АНОТАЦІЯ

Доманський І. В. Теоретичні основи енергоефективності та ресурсозбереження систем тягового і зовнішнього електропостачання залізниць.
– Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.09 – електротранспорт. – Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова МОН України, Харків, 2018.

Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми розробки теоретичних основ енергоефективності та ресурсозбереження систем тягового і зовнішнього електропостачання залізниць. Розроблено метод аналізу, розрахунку і моделювання основних електротехнічних параметрів і показників електротягових мереж і живильних ліній енергосистем. Запропоновано наукові положення підвищення ефективності режимів в електричних системах з тяговими навантаженнями. Запропоновані науково обґрунтовані принципи розвитку технології експлуатації електричних систем з тяговими навантаженнями за станом і мінімальними витратами в процесі їх життєвого циклу, що в сукупності вирішує проблему ресурсозбереження.

Ключові слова: енергоресурси, енергоефективність, тягове електропостачання, тягові підстанції, діагностика стану пристроїв, ресурсозберігаючі технології.

Domanskyі I. V. Theoretical bases of energy efficiency and resource conservation of traction and external power supply systems of railways. – Qualifying scientific work on the rights of manuscripts.

The thesis for the degree of doctor of technical sciences, specialty 05.22.09 "Electric Transport". – O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv MES Ukraine, Kharkiv, 2018.

The dissertation is devoted to solving the scientific applied problems of the development of theoretical bases of energy efficiency and resource saving of systems traction and external power supply railways. The method of analysis, calculation and modeling of basic electrical parameters and indicators of powertrain networks and power lines of power systems is developed. The scientific principles of increasing the efficiency of modes in electric systems with traction loads, which are based on the multilevel voltage and reactive power regulation method and the principles of choice of type of adjustable compensation devices, are developed. The scientifically grounded principles of the development of the technology of operation of electric systems with traction loads on the state and mechanical costs in the course of their life cycle, which solves the resource conservation problem in general, are developed.

Keywords: energy resources, energy efficiency, traction power supply, traction substations, device status diagnostics, resource saving technologies.