Герасименко Віталій Анатолійович
за спеціальністю 05.22.09 –електротранспорт
Тема: Система автоматичного керування тягового електроприводу трамвайного вагону.
Кандидат технічних наук
Науковий керівник: Шпіка М. І.
АНОТАЦІЯ
Герасименко В. А. Система автоматичного керування тягового електроприводу трамвайного вагону. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.22.09 – електротранспорт. – Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Харків, 2021.
Дисертація присвячена вирішенню науково-практичної задачі щодо мінімізації енергетичних втрат у тягових електроприводах постійного струму міського електричного транспорту шляхом удосконалення системи автоматичного керування. На основі аналізу відомих систем автоматичного керування тягових електроприводів трамвайних вагонів визначено шляхи підвищення енергетичних показників за рахунок удосконалення технічних рішень системи автоматичного керування. Розроблено енергоефективний спосіб автоматичного регулювання магнітного потоку тягових електродвигунів та комбінований спосіб електричного гальмування з ефективним регульованим гальмівним зусиллям в усьому діапазоні швидкостей. На базі розробленої математичної моделі проведено дослідження перехідних процесів при роботі вдосконаленої системи автоматичного керування. Проведені експериментальні дослідження елементів тягового електроприводу на натурних стендах для перевірки дієздатності запропонованих технічних рішень.
Ключові слова: трамвайний вагон, система автоматичного керування, регулювання магнітного потоку, електричне гальмування, тяговий електропривод, імпульсний перетворювач.
ABSTRACT
Herasymenko V. System of automatic control of the traction electric drive of the tram car. – Qualified scientific work on the rights of the manuscript.
Thesis for the Candidate Degree in Technical sciences (PhD), specialty 05.22.09 – «Electric transport». – O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, 2021.
The dissertation is devoted to the decision of a scientific and practical problem concerning minimization of power losses in traction electric drives of a direct current of city electric transport by improvement of system of automatic control. On the basis of the analysis of known systems of automatic control of traction electric drives of tram cars the ways of increase of power indicators at the expense of perfection of technical decisions of system of automatic control are defined. An energy-efficient method of automatic regulation of the magnetic flux of traction motors and a combined method of electric braking with effective adjustable braking force in the entire speed range have been developed. On the basis of the developed mathematical model the research of transient processes at work of the improved system of automatic control is carried out. Experimental researches of elements of the traction electric drive on full-scale stands for check of efficiency of the offered technical decisions are carried out.
Key words: tram car, automatic control system, magnetic flux control, electric braking, electric traction drive, pulse converter.