Личов Дмитро Олександрович
за спеціальністю 05.22.09 – електротранспорт
Тема: Система автоматизованого керування режимами руху транспортних засобів міського електротранспорту.
Кандидат технічних наук
Науковий керівник: Сорока К.О.
АНОТАЦІЯ
Личов Д. О. Система автоматизованого керування режимами руху транспортних засобів міського електротранспорту. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.22.09 – електротранспорт. – Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, Харків, 2021.
Дисертаційна робота присвячена розв’язанню науково-практичне завдання з підвищення ефективності роботи міського наземного електричного транспорту шляхом впровадження систем автоматизованого керування режимами руху транспортного засобу з використанням інформаційних технологій.
На підставі отриманих результатів дисертаційних досліджень зроблено такі висновки:
Проведено аналіз науково-технічних рішень щодо використання автоматизованих систем керування рухом транспортних засобів на підставі інформаційних технологій на електричному транспорті та проаналізовано інформаційні потоки в системі управління виробничо-технологічними процесами підприємств електротранспорту для підвищення рівня енергозбереження.
В результаті виконаного системного аналізу розроблено ряд взаємопов’язаних моделей системи міського електротранспорту, які в сукупності дозволяють виявити проблеми і сформулювати шляхи розробки заходів з енергозбереження на міського електротранспорту. Розроблено комп’ютерну функціональну модель експлуатації засобів електротранспорту у форматі IDEF0 з використанням програмного пакету BPWin та перевірена її адекватність. Виконаний за допомогою моделі функціонально-вартісний аналіз показав, що основну долю витрат підприємства електротранспорту складають витрати на оплату електроенергії, які для підприємства зі 100 транспортних засобів, при сумарних річних витратах 68,74 млн. грн., складають 30,49 % (20,96 млн. грн. за рік), в той час як на оплату праці робітників витрачається 18,0 % (12,43 млн. грн.). Зазначено, що облік витрат електроенергії та впровадження системи автоматизованого ведення транспортного засобу, яка б самостійно, або в режимі підказки водію забезпечувала вибір найбільш економного в кожній конкретній ситуації режиму руху дає можливість підвищити ефективність роботи парку тролейбусів та досягти економії електроенергії до 0,19 кВт год/км на одиницю рухомого складу у рік на маршрутах м. Харків (Україна).
Ключові слова: електрорухомий склад, тролейбус, наземний електричний транспорт, система автоматизованого керування режимами руху транспортних засобів.
ABSTRACT
Lychov D.O. A system of automated control of modes of traffic of urban electric vehicles. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.
Thesis for a Candidate’s Degree in Engineering in the specialty 05.22.09. – electric transport. – O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, 2021.
The dissertation is devoted to solving the scientific and practical problem of improving the efficiency of urban land electric transport through the introduction of automated control systems for vehicle traffic using information technology. Based on the results of dissertation research, the following conclusions are made:
The analysis of scientific and technical decisions on the use of automated traffic control systems on the basis of information technology in electric transport and analyzed information flows in the control system of production and technological processes of electric transport enterprises to increase energy efficiency.
As a result of the performed system analysis, a number of interconnected models of the city electric transport system have been developed, which together allow to identify problems and formulate ways to develop energy saving measures for urban electric transport. A computer functional model of operation of electric vehicles in IDEF0 format was developed using the BPWin software package and its adequacy was checked. The functional-cost analysis performed with the help of the model showed that the main share of costs of the electric transport enterprise is the cost of electricity, which for the enterprise of 100 vehicles, with a total annual cost of 68.74 million UAH, is 30.49% (20, UAH 96 million per year), while 18.0% (UAH 12.43 million) is spent on workers' wages. It is noted that the accounting of electricity costs and the introduction of an automated vehicle management system, which would independently or in the driver's guide mode provides the choice of the most economical in each situation mode allows to increase the efficiency of the trolleybus fleet and achieve energy savings up to 0.19 kWh / km per unit of rolling stock per year on the routes of Kharkiv (Ukraine).
Key words: electric rolling stock, trolleybus, ground electric transport, system of automated control of vehicle traffic modes.